Inga Dora Sigurdardottir udstiller i Birkebjergkirken

Om ny kunstudstilling i Birkebjergkirken på Tommerupvej 4 i Næstved fra søndag d. 29. september til og med søndag d. 27. oktober 2024.

Fernisering d. 29. september kl. 12.00-13.30

Fra søndag d. 29. september og i oktober udstiller Inga Dora Sigurdardottir akvarelmalerier under titlen: ”Himmelbuens spejl – fyldt med Islands variationer og nuance”.

Inga Dora er født og opvokset i Island, på en ø syd for Islands kyst, som hedder Vestmannaøerne. Hun har en baggrund som lærer/billedkunstlærer både i Island og Danmark som hun flyttede til i 2006.

Hun gæster udstillingen søndag d. 29. september, når der er fernisering kl. 12.00-13.30 efter søndagens gudstjeneste i Birkebjergkirken på Tommerupvej 4. Men også tirsdag d. 8. oktober kl. 14.30, hvor hun skal fortælle om at flygte fra sit hjem i forbindelse med et vulkanudbrud.

Island er inspirationen i hendes værker, og hun fortæller at hun maler både landskab, men også fugle – særligt søpapegøjen, som har en særlig plads i hendes hjerte.

Udstillingen er åben i kirkens åbningstider eller efter aftale med kirkens præst Nana Green på tlf. 30531755.